neděle 8. března 2015

Prince of Persia: Zapomenuté Písky

Jedna z mých prvních her, které jsem kdy hrál na PC, byl původní Princ z Persie. Dodnes vzpomínám na doby, kdy jsem s princem skákal z jedné plošiny na druhou a šermoval mečem. Poté přišel druhý díl, podle mě naprosto skvělý a nedoceněný. A po omylu s názvem 3D přišlo konečně to pravé, Písky času. První díl nové trilogie o Princovi, který je dodnes uznávanou hrou. Nedlouho poté se objevilo pokračování Warrior Within, které už bylo temnější a nakonec trilogii uzavřely Dva Trůny. Tímto se kruh uzavřel. Nebo jsme si to alespoň měli myslet. Naznačovala tomu i další hra Prince of Persia, tentokráte bez jakéhokoliv přívlastku. Do toho byl oznámen film Písky času a zákonitě se musela objevit i nová hra. Jaké ale bylo překvapení, když se nová hra, Zapomenuté Písky, měla odehrávat v době mezi Písky a Warriorem.

Na cestě k druhému dílu se Princ zastavil v království svého bratra, které je v obležení armády. Společně se je pokusí zastavit a uvolní prastarou sílu, která sídlí v písku pod pevností. Síla posedne bratra a ten se změní a bude prahnout po absolutní moci. Prince naopak vyhledají džinové a obdaří ho silou, díky které může ovládat živly a čas. Vybaven těmito silami a věrným mečem, musí se vydat bratra zastavit, než zničí celé království.

I když jsem od hry očekával něco víc, zas tak mě hra nezklamala. Grafika je na výbornou, atmosféra i hudba taky, herní styl zůstal zachován jako v minulých dílech, což znamená, že stále tu máme parkourového Prince, který navíc skáče ze sloupu na sloup jako opice, stále tu máme pískové přízraky a stále tu máme epický příběh. Prostě tu máme vše, co musí mít pravý Princ z Persie. Akorát už to teď nefunguje tak, jako kdysi. Možná za to může Assassin's Creed (což měla být původně odbočka ze série Prince), ale prostě bych čekal od té hry něco víc. A hlavně na delší dobu. Takhle jsem hru dohrál za nějakých 8 hodin. Na druhou stranu jsem díky tomu o ní neztratil zájem a bavil jsem se až do konce.

Shrnutí: Klasický Princ tak, jak ho známe, ale má móresy novodobých her. Krátká herní doba s klasickým omílaným příběhem.
Hodnocení: 7/10




Žádné komentáře:

Okomentovat