neděle 8. března 2015

Crysis 3

Dlouho mi trvalo, než jsem se k této hře dostal. A nebýt toho, že jsem ji dostal na PSN v rámci PS Plus zadarmo (víceméně, nepočítám poplatky), asi bych se k ní hned tak nedostal. A to i přesto, že mám FPS rád. Není to tím, že by mě to třeba nelákalo, podle obrázků ze hry a podle recenzí jsem se na to docela těšil, ale jak ta hra vyšla, nějak jsem se k ní neměl, bylo tu na hraní více pro mě atraktivnějších her...

Přitom se hrou je vše v pořádku. Graficky Crysis exceluje, taky to není žádná stařešina, ale dva roky mladá hra (2013). Ale s tím se počítalo, tvůrci z Cryteku umí udělat vizuálně skvělou hru. New York vypadá zarostlý v pořádku, atmosféra beznaděje je taky v pořádku, hudba je taky výborná a to samé platí pro efekty. Ale stejně je ve hře něco, co mě od ní stále odrazovalo. Dlouho jsem uvažoval nad tím, co to bylo, až jsem si to uvědomil...

Ta hra je slepením několika klišé žánru a navíc neobsahuje nic zajímavého, co by hru vytáhlo nad konkurenty. Všechny klady Crysis (nanooblek, přírodní prostředí, mimozemšťani) tu už jednou nebo dvakrát byly a dokonce v rámci této série. A protože mám za sebou několik her ze série Resistance nebo Killzone, tak jsem si v několika případech připadal, jako když už jsem tyto scény někde viděl. A pokud bych odbočil k filmům a seriálům, musím si vzpomenout na Revoluci od J. J. Abramse.

Celkově vzato musím uznat, že mě hra bavila a jsem rád, že jsem jí obětoval odpoledne a večer. Uznávám, že má své mouchy, ale stejně tak má i své klady. A třeba střelba z luku v kombinaci s funkcemi nanoobleku mě hodně bavila.

Shrnutí: Velice dobrá hra, která ale bohužel kromě luku nepřináší nic nového jak v rámci série, tak ve svém žánru. A hodnotit ji pozitivně jenom za grafiku, od toho tu nejsem.
Hodnocení: 8/10





Žádné komentáře:

Okomentovat