sobota 28. března 2015

Assassin's Creed: Revelations

Když jsem hrál kdysi AC2, blížilo se v té době vydání Revelations. Osobně jsem té hře moc nevěřil, protože jsem ji bral jako nastavovanou kaši. Jak já se mýlil. Už Brotherhood naznačil, že rozšíření Eziova příběhu má své velké kouzlo a že dokáže hráče nadchnout, dokud hru nedohraje. Pravda, rozporuplnou částí hry jsou sekvence za Desmonda Milese v přítomnosti, ale osobně mi nevadily a celkem jsem se na ně těšil. Jak se ale hra povedla? Má šanci být důstojným pokračováním?

Hra začíná opět Desmondem, který má roztříštěné vědomí po událostech z konce Bratrstva a vy se musíte opět vrátit do jeho minulosti, kdy jako stárnoucí Ezio Auditore da Firenze pátráte po artefaktech původního národa, který na Zemi žil před lidstvem. Konkrétně pátráte po Jablku a cesta vás tak zavede z Říma do Konstantinopole, která vás prostě musí uchvátit. Architektura je nádherná, styl budov už není okoukaný jako v případě AC2 a ACB. Podzemní lokace jsou epické a vše se příběhově propojuje s prvním dílem série, kdy pátráte po úkrytu samotného Altaira.

Opět tu pobíháte po zemi, pod ní nebo po střechách, opět tu plníte úkoly, opět tu zabíjíte pomalu vše, co se hýbe, opět tu máte starou dobrou vystřelovací dýku na zápěstí, která vám tentokrát funguje i jako hák a opět tu naleznete spoustu dobrodružství a zábavy. Herní dobu ještě protahují minihry jako je dobývání ulic a podobně, které sice mají své kouzlo, ale mě osobně nebavily. Naštěstí je nemusíte hrát. A stejně jako v minulém díle, i tady můžete hrát online proti jiným hráčům.

Graficky je hra na tom lépe, než Bratrstvo. Hlavně proto, že je situována do jiné kultury, která není tak okoukaná. Uznávám, že kdyby se hra odehrávala opět v Itálii, bral bych to jako její zápor. Desmondovy sekvence jsou tentokráte logického zaměření a fungují jako příjemné zpestření hry. Musíte si je ale odemknout v průběhu hraní za Ezia.

Celkově vzato jde o skvělé zakončení série s Eziem. Otázka tak je, dokáže jiný hrdina nahradit, nebo se alespoň vyrovnat Eziovi? Odpověď nám přinese čas.

Shrnutí: Skvělé zakončení trilogie s Eziem, které se odehrává na blízkém východě, který je neokoukaný a díky tomu atraktivní.
Hodnocení: 8/10





Žádné komentáře:

Okomentovat